OGOships 3PL-verksamhet nu i Sverige

OGOship har öppnat sin 3PL-verksamhet (3PL) i Sverige och erbjuder alla Vilkas kunder ett kostnadsfritt konsultpaket.

Förväntningarna hos onlinekunder ökar. Efterfrågan på leveranser inom en dag, låga kostnader och transparens ökar eftersom större e-handlare kan erbjuda bättre och bättre service med sina ständigt ökande volymer. Det är svårare för små och medelstora e-handlare att möta dessa förväntningar, bl.a. på grund av lägre fraktvolymer.

Många undersökningar den senaste tiden visar detta i siffror. Enligt en undersökning som genomfördes av “Federation of ecommerce and distance selling” (FEVAD) beror 55% av lämnade varukorgar på missnöje med fraktpriser och -alternativ. En undersökning som genomfördes av online-communityt med kundfokuserade experter "MyCustomer", visade att 60% av de 3000 personer som deltog handlade i en annan webshop än den de först tittade på eftersom den andra hade mer tilltalande och praktiska fraktalternativ.

OGOship ger fantastiska fraktupplevelser

OGOship är ett 3PL-företag för e-handlare och tillhandahåller frakt och lagringstjänster, men också PRO-tjänster med mervärde för att öka tillväxten. Ett nytt lager har öppnats i Göteborgsregionen och är för närvarande redo att tillgodose behoven hos alla e-handlare, både mindre och växande.

De grundläggande tjänsterna omfattar mottagning och lagring av varor, plock & pack och frakt till kunder. Jämfört med traditionella 3PL-företag fungerar OGOship som ett unikt nätverk av lager där kunderna hos OGOship i ett land, enkelt kan flytta sina lager till något av OGOships andra lager om det behövs. Detta kan också göras med endast en del av lagret, t.ex. de 10% bäst säljande produkterna, för att möjliggöra snabbare och billigare lokal frakt.

OGOships pålitliga logistiknätverk erbjuder e-handlare ett unikt tillfälle att matcha och överträffa servicenivån hos större e-handlare. Fraktalternativen man kan erbjuda under köpprocessen kommer att vara mer tilltalande och antalet återkommande kunder ökar på grund av bättre erfarenheter under mottagandet av ordern.

För närvarande har OGOship ett stort och växande antal kunder från Finland och andra europeiska länder.

Fördelar för Vilkas kunder

OGOships tjänster har redan integrerats i Vilkas e-handelsplattform och därför är det mycket snabbt och enkelt att komma igång med tjänsterna. Det är också kostnadsfritt att börja använda tjänsterna via Vilkas eftersom det inte finns någon startavgift, utan endast en kostnad för arbetet som utförts med t.ex. skickade sändningar.

Vilkas kunder i Sverige kan lagerhålla sina artiklar på lagret i Göteborg, men också i lagerlokalerna i Finland (Vanda) och Estland (Tallinn) när de expanderar utomlands. Leverans till slutkunderna kan göras direkt från lagret och nätverket växer, eftersom fler lager kommer läggas till i nätverket 2019.

Som en extra tjänst för alla Vilkas kunder som börjar använda OGOships tjänster nu under 2018 erbjuder företaget en kostnadsfri startkonsultation där OGOships assistenter kan sköta “onboarding” och alla nödvändiga inkommande leveransinställningar samt assistans vid installationen. Konsultpaketet inkluderar:

  • Skapande av konto och “Merchant” hos myOGO (OGOship's backend-system)
  • Skapande och hantering av första inkommande leverans (fraktkostnader tillkommer i enlighet med avtal)
  • Support i installationen
  • Konsultation i fraktmetoder för lokal och global leveransoptimering.

Kontakta OGOship nu på OGOship.se för mer information. Här kan du se hur man lägger till OGOship i butiken.

Share on social media