Produktportaler för marknadsföring av webbutiken

Man kan lägga till flera olika produktportaler till webbutiken för att marknadsföra sina produkter. För de flesta portalerna skickas kunden vidare till själva webbutiken för att slutföra sin order, men för en del portaler görs ordern utanför webbutiken och man får då informationen om ordern till webbutiken. För alla portaler behövs ett separat avtal med leverantören som då tillhandahåller användaruppgifterna. Dessa läggs till i webbutikens administration och man kan då börja skicka sina produkter till portalen.

Google shoppingPricerunnerPrisvis.seAmazonKelkooFruugoTwengaKauppakeskus24Hintaseuranta.fiMyyjaOsta.comOstokset.fiVertaa.fiYandex Market

Anslut webbutiken till portalen

Du ansluter dig till de olika tjänsterna på sidan Marknadsföring > Produktportaler genom att kryssa i de produktportaler du vill använda på vilket språk och "Spara". 

Därefter kan du registrera dig genom att klicka på "Visa". På den sidan som öppnas finns instruktioner om hur du registrerar dig för just den portalen och hur du lägger till dina produkter.

Lägg till dina produkter

Du kan lägga till produkterna hos portalerna från sidan Produkter > Produkter genom att kryssa i de produkter du vill lägga till och klicka på Tilldela > Tilldela produktportaler... och sedan välja de portaler du vill lägga till och klicka på "Tilldela"

Man kan se vilka produkter som lagts till och även lägga till fler för varje portal på sidan Marknadsföring > Produktportaler > [produktportal] > Produkter. När alla produkter har lagts till så går man till sidan Marknadsföring > Produktportaler > [produktportal] > Allmänt och klickar på "Exportera" för att skicka produkterna till portalen. Kontrollera till slut på portalens sida att all produktinformation har flyttats över som den ska.

 

Sökord: marknadsplats, google shopping, pricerunner, prisjakt, prisvis, amazon, kelkoo, fruugo, twenga, kauppakeskus, hintaseuranta, myyjaosta, ostokset, vertaa, yandex

Share on social media